sandraenpetranaarmalawi.reismee.nl

Thuis!

Lieve lezers,

Petra en ik zijn beide alweer een tijdje thuis, aan het werk en aan het genieten van alle lieve mensen om ons heen!

Het was ook voor mij enorm omschakelen. Eerlijk, het viel niet mee en het voelde echt of ik in 2 werelden zat. Het missen van de lieve mensen, de kleuren, geuren en de heerlijke temperatuur in Malawi. Daar stond tegenover een heerlijke thuiskomst. Na een lange vlucht en een vooral heftig laatste stukje van Wenen naar Amsterdam kwam ik toch enorm stuiterend op Schiphol aan.

En wat een goede keus om iets eerder naar huis te gaan. Jedinja is namelijk 2 weken eerder bevallen en anders was ik dus gewoon te laat geweest. Jedinja en Mark hebben het meest lieve meisje gekregen en ze heet Levine. Wat een zegen, wat een wonder! En ik heb er een prachtige titel bij. Wat is oma worden bijzonder!

Ook willen we jullie nog vertellen dat we alle goede gaven van jullie heel goed hebben kunnen besteden. We kregen zelfs nog een heel groot bedrag bij thuiskomst. We hebben het naar eer en geweten verdeeld over 3 projecten.

Zoals jullie weten is er een groot deel naar de jongens van Chance4Change gegaan zodat ze veilig thuisgebracht konden worden. Ook hebben we creatieve materialen gebruikt voor de City of peace. Een prachtig feestelijke middag georganiseerd met lekkers, certificaten en vakmaterialen die ze mee hebben gekregen voor hun toekomst. Het blijft enorm jammer dat zo'n goed project heeft moeten stoppen maar we zijn blij dat we deze jongens toch op weg hebben kunnen helpen.

Daarnaast is er een enorm bedrag naar Joyful Motherhood gegaan. Wat zijn ze daar blij mee, ze waren overweldigd! Jullie hebben echt hiermee hele kwetsbare baby's in leven gehouden. Ze kunnen hier echt heel veel melkpoeder, bonen, pap en zo voor kopen. Namens Joanne en haar team mag ik jullie allen bedanken en liefde overbrengen. Ze blijven zich voor 100% inzetten voor deze baby's, jonge moeders en grootouders.

En omdat we zo'n enorm extra bedrag hebben gekregen hebben we dat na overleg gesplitst. De ene helft ook naar Joyful Motherhood en de andere helft naar Wakisa Ministries. Dat is het project waar ik de vorige keer ben geweest in Uganda. De meesten van jullie weten dat nog wel, een opvangcentrum voor ongewenst zwangere tienermeisjes tussen de 12 en 18 jaar. Ook Vivian (oprichtster Wakisa) was zeer verrast en dankbaar. Van haar krijgen jullie ook allemaal liefdevolle groeten. Ze zijn ondertussen verhuisd naar een nieuwe, grotere, locatie waar ze ook meer grond hebben voor een eigen moestuin en vangen tegenwoordig zelfs 55 meisjes op. De nood is daar helaas nog steeds groot ondanks voorlichting. Het heeft tijd nodig. Ze hoopt dat ik gauw weer eens kom kijken of weer kom als vrijwilliger. Wie weet, wie weet, ik wil wel maar moet dan toch eerst werken en sparen!

Volgend weekend komen onze medebewoners Azarja en Youri gezellig naar Leeuwarden. We hebben er veel zin in!

En 14 april gaan we na de kerkdienst in de Schakel in Camminghaburen een presentatie te houden met wat foto's en verhalen. Welkom!

Dit was ons laatste verslagje over een bijzondere tijd in Malawi. Fijn dat jullie met ons hebben meegeleefd.

Lieve groetjes vanuit Leeuwarden!

Petra en Sandra

Mirjam.

Dank voor jullie boeiende opgewekte verslag.
Blijft spijtig voor de jongeren daar, dat aantal projecten niet door zijn gegaan. Mogelijk hebben jullie nog zicht gekregen waarom de fondsen zich terugtrokken?!
Jammer, ik ga zelf 2 april naar Suriname en kan niet bij jullie presentatie zijn.
Hartelijke groetjes,

Tilly

Dankjewel voor jullie verhalen.
Mooi om zo mee te kunnen leven met deze projecten. Fijn dat jullie daar veel goeds konden betekenen!

Harry Steenstra

Dank voor jullie positieve verhalen en foto's. En oma Sandra: Gefeliciteerd met de eretitel oma!!!

Groet;

Harry.

froukje

Fantastisch hoe jullie dit gedaan hebben beide!!

Nu ook maar nagenieten van de speciale, mooie en vast ook indrukwekkende herinneringen.

X