sandraenpetranaarmalawi.reismee.nl

Malawi deel 13

Oud & Nieuw in Malawi en afscheid nemen

Weer in het vrijwilligershuis aangekomen even wat slaap bij getankt voordat we oud & nieuw konden vieren. We zijn uitgenodigd bij Cafe P.P van Sarah en Aubrey. Er is een DJ, iemand die cocktails maakt en een zanger die zichzelf op zijn gitaar begeleidt. Dit zorgt voor een gezellige, aangename sfeer, ondanks dat zijn zangkwaliteiten enigszins tekort schieten.

In het café waren veel mensen die of een bedrijfje in de vrijwilligersbusiness hebben of werken voor de UNHCR, of als toerist uit Europa zijn gekomen. Een heel internationaal gezelschap. Na een eenvoudige maaltijd daar besluiten we dat het toch tijd is om op te stappen. William onze vaste chauffeur rijdt ons naar diverse plaatsen waar we verder kunnen feesten, maar het voelt daar steeds niet goed: of er was niemand, of de mensen waren er al wat te dronken. We besluiten om gewoon in ons vrijwilligershuis het oudjaar uit te zitten.

En dat is prima. Met een borrelplankje, wat borreltjes en een boxje waar muziek uitkomt kun je een prima feestje vieren. Rond twaalf uur gaan we de straat op om naar het vuurwerk van de buren te kijken. Hoewel het lang niet zo overdadig is als in Nederland was het wel heel mooi en geeft ons echt een oud-en-nieuwgevoel. Het enige gekke is om dat in een t-shirtje te doen. Het wordt best laat en erg gezellig.

De volgende dag is dan echt zo’n offday. Gelukkig hebben Sandra en ik nog een afspraak in oldtown staan met de kleermaker. Ik heb twee jurkjes besteld en Sandra een mooie rok. Het passen was lachen, gieren, brullen. Na wat aanpassingen door de kleermaker, gaan we heel tevreden naar huis.

Ik trek natuurlijk gelijk een van mijn nieuwe jurken aan, want het is tijd om uit eten te gaan. Dat is een van de tradities van het vrijwilligershuis hier: als er iemand naar huis gaat, volgt er een afscheidsetentje. En dat valt mij nu ten deel. Morgen ga ik naar huis en laat ik een hele leuke ploeg mensen achter, met wie ik mij uitstekend heb vermaakt en die mij veel geborgenheid hebben gegeven.

Hoewel ik heel veel zin heb om Albert, Anna, Laurie en Luuk weer te knuffelen, zal ik Sandra, Azarja en Youri ook wel missen. Bedankt voor al jullie liefde en gezelligheid!


Liefs, Sandra en Petra

Reacties

Reacties

Froukje

Lieve Petra,
Een heel goede terugreis vandaag en petje af voor wat je hebt kunnen doen in!!
Mooi naar huis met allemaal nieuwe herinneringen!
En voor Sandra; sterkte ‘alleen’ nu, maar volgens mij zit je daar goed met de andere medewerkers.
Succes met deel 2 van jouw reis!!

Anneke en Frans

Petra

Morgen een heel goede- en veilige reis thuiswaarts gewenst.
Was toch zeker een prachtige belevenis, zoals we dat gelezen en gezien hebben!
Sandra,

Voor jou hopelijk een goede- en nuttige invulling van je volgende weken.
Succes gewenst, je hebt een mooi-en goed gezelschap om je heen.

Een hartelijke groet van ons.
Anneke en Frans

Bert & Judith

Goede terugreis, Petra en Sandra, vercolg je weg met goede moed!
Het is en blijft een bijzondere reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!