sandraenpetranaarmalawi.reismee.nl

Malawi deel 12

Lieve allemaal,

Jaaaa, we mogen weer op trip. Zolang ik ‘inbetween jobs’ zit en voordat Petra naar huis gaat gaan we nog even lekker genieten.

We zijn vrijdagmorgen met onze chauffeur naar ‘old town’ geweest. Petra wilde graag een paar jurken en ik een rokje laten maken van de stof die we al hadden gekocht. Op naar de kleermaker, goede prijs afgesproken en ons laten opmeten. Die charmante foto’s besparen we jullie maar even.

Vandaaruit op naar Kuti. Een natuurreservaat waar ook weer prachtige dieren te spotten zijn. Na een x aantal uren gereden te hebben kwamen we aan bij een uitgestorven resort. Er hing een beetje vreemde, creepy sfeer. Er was 1 jonge dame die ons hielp, best lief hoor maar pffff kunnen de mensen hier ook allemaal hun voeten optillen in plaats van zo te sloffen.

We werden naar ons stulpje gebracht, niet normaal groot. Dat was allemaal dik op orde. We hebben gelijk fietsen gehuurd, het leek heel wat ha ha maar de versnellingen werkten niet en de remmen waren ook dubieus. Op naar sunset deck. Toen we daar aankwamen dook er ineens een vaag mannetje op die waarschijnlijk werkte op deze plek, lees slapen in een hoekje. Wij de trap op, voor alle technische lezers onder ons, onverantwoorde constructie. Maar hee we willen dit niet missen. Het uitzicht was fantastisch. De cola flesjes die we hadden meegenomen waren eigenlijk te goor om beet te pakken maar ja niet miepen en randje wat schoonmaken en drinken maar.

Toen we terugkwamen werden we opgewacht door ezel Charlie, och zegt de eigenaar gebruik deze stok maar want hij bijt soms wel…. Gezellig!

Het avondeten werd door 2 jongens op de fiets uit een village gebracht en toen door de eigenaar naar ons huis gebracht. Onderweg nog wat wild en we hebben samen maar een fles wijn soldaat gemaakt. Lekker slapen!

De volgende morgen was er een vuurtje voor ons gemaakt zodat we warm konden douchen, heel belangrijk in 30 graden ha ha maar we zijn wel weer lekker schoon.

Ontbijt ook weer in een enorme zaal waar alleen wij zijn, heel sfeervol. Werd overigens weer op de fiets gebracht. Na het ontbijt heeft de eigenaar ons rondgereden door het reservaat en hebben we hier echt wel super van genoten. En vooral omdat we mijn lievelingsdieren te zien kregen. Zebra’s, vraag me niet waarom, ik vind ze gewoon geweldig.

Na de tour op naar Senga Bay bij Lake Malawi, we mogen meerijden met de eigenaar. Na nog wat stops komen we na enorm veel regen aan bij onze bestemming. Prachtige gezellige plek, waanzinnig uitzicht, leven en een leuk hutje om te slapen. Golfplaten dakje, gaas als ramen en riet om de bedden heen. Een mega duizendpoot klimt ondertussen in de klamboe van Petra.

We hebben heerlijk gegeten en tot middennacht gezellig met thee en een biertje zitten te genieten van het onweer dat over het meer ging. Toen we naar bed gingen was alles prima. Petra had alleen wat last van haar buik en kon de slaap niet vatten. De regen was begonnen en het onweer zette aan. Zelf sliep ik prima 2 uurtjes en toen kwam de wind opzetten. De wind bracht alle regen mee mijn bed in en met nat haar etc. leek het mij een goed plan om van bed te verkassen. We hadden nog een bed over dus ik heel zachtjes de bagage eraf halen om het nog droge bed vrij te krijgen. Met mijn hoofdlampje op (elektriciteit was uiteraard weer uitgevallen) zie ik in 1 keer een muis/rat springen op het bed. Ik schrok me rot en een behoorlijke gil volgde. Petra die net een half uurtje sliep schrok daar weer enorm van en deed gelijk haar klamboe open. Zo zijn we samen blijven wachten, haar bed werd ook al nat, tot het licht werd. Beslissingen mag je namelijk nooit in het donker nemen. Het was om 5 uur licht en we hebben direct onze chauffeur William en Armel geappt dat we naar huis komen. Naar het regenwoud heeft geen enkele zin wat we voor vandaag gepland hadden en daar komen was ook al lastig ivm de staat van de wegen hier en al het water.

En dus…… heerlijk een paar dagen weggeweest en een nachtje eerder thuis om samen oud en nieuw te vieren met ons eigen ploegje!!

Lieve groetjes Petra en Sandra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!