sandraenpetranaarmalawi.reismee.nl

Malawi deel 8

Hallo lieve allemaal,

Het is al weer een week geleden dat we ons laatste verhaal schreven. Het was weer een week met heel veel ingrediënten. Om te beginnen zijn we op safari gegaan. Voor Petra en Youri (ook een vrijwilliger) was op safari gaan de eerste keer, zelf ben ik in Uganda diverse keren geweest. Toch zijn we allemaal even nieuwsgierig.

William onze vast chauffeur brengt ons naar Liwonde National Park. Na een rit van ongeveer 4 uren komen we aan. Onderweg is het al genieten van alle nieuwe beelden en reacties van de locals.

Armel heeft samen met ons de accommodaties uitgezocht en geboekt. Nacht 1 in een (open) boomhut met z’n drieën en de tweede nacht hebben we allemaal een eigen onderkomen. De accommodaties zitten echt in het park zelf.

Aangekomen werden we gastvrij ontvangen en naar de prachtige boomhut gebracht. De takken en stammen gingen door de hele hut heen en dus was het eerste hoofdcontact met een verrekt harde tak al gauw een feit.

Bagage binnengezet. Duidelijke instructies, geen eten in de tassen of koffers laten zitten want onze apenvrienden zitten op de loer. Nou en dat bleek wel. We moesten nog even terug om wat te pakken en daar zat aap 1 al op mijn bed. Grote hilariteit dus wij de spullen allemaal in het badkamertje gezet. Eerst even lunchen met elkaar. Voordat we op boottrip gingen nog even naar de hut en wat schetst onze verbazing. Aap 1 of 2 of 3 dat weten we niet heeft alle keelsnoepjes van Youri meegenomen en er een dikke bende van gemaakt in de badkamer. Youri bedacht zich geen moment en pakte de boel in en vertrok naar de boomhut naast ons waar het wel afgesloten was met gaas als ramen.

Met de gids zijn we naar het water gereden, in kayaks gestapt en naar het bootje gevaren. Vanaf daar een waanzinnig mooie tocht gemaakt. Prachtige nijlpaarden, spelende olifanten in het water, een krokodil die voor onze ogen van zijn plek het water in ging, vogels en een super mooie zonsondergang. Met regelmaat werd de motor gestopt en konden we door zelf stil te zijn genieten van de prachtige natuurlijke geluiden.

Terug naar het park en tussen zonsondergang en zonsopkomst mogen we niet meer alleen lopen, alleen met een guard of ranger, alle dieren lopen ook hier wanneer ze zin hebben.

Lekker gegeten en gekletst en toen op naar de boomhut. We weten nu dat apen in de nacht ook zelf een tukkie doen dus die zullen ons niet bezoeken. Hopelijk zien we naast een grote bok onder de hut ook nog een olifant of zo. Petra en ik hebben ons heerlijk geïnstalleerd en ondanks de hitte genieten we van alle geluiden en vallen lekker in slaap. Geen fratsen gehad vannacht.

De volgende dag gaan we 2 keer met dezelfde gids als gisteren rijdend door het park. Wat een natuur, zo divers. We zien kuddes olifanten, impala’s, wrattenzwijnen, bokken, 2 leeuwinnen, 1 leeuw, vogels en ga zo maar door. Wauw wat is dit gaaf. Moe van alle indrukken gaan we lekker eten, biertje drinken en ieder naar zijn eigen huisje en naar bed.

Alleen in mijn huisje was geen elektriciteit dus na nog wat gebeld te hebben was mijn telefoon bijna leeg. Het was tegen half 12 toen ik een geluid hoorde (naast alle andere geluiden). Het werd mij al snel duidelijk dat het om een olifant ging. Aftrekkende takken, zware stap, klapperende oren en een zuchtend geluid. Ik zat met mijn neus tegen het gaas te wachten, zo benieuwd en hopend dat hij mijn kant op zou komen. En jawel hoor, dat gebeurde. FANTASTISCH, op 2 meter van mijn plek stond hij rustig mijn boom op te eten. Wat een slagtanden, wat een geluid, indrukwekkend. Ik heb het geluid opgenomen maar heb geen foto gemaakt i.v.m. eventueel flitsen en een reactie daarop. Het is hun plek, ik ben maar een gast. Na verloop van tijd liep de olifant weer verder en ben ik heerlijk in slaap gevallen. Kort nachtje want tegen half 6 zat ik alweer buiten hide & see te spelen met de ontwakende aapjes, te leuk gewoon.

Ik was heel benieuwd wat Petra en Youri allemaal mee hadden gemaakt vannacht…. ze hebben allebei heerlijk geslapen en een nacht van meer dan 8 uur gemaakt. Ach ja verschil moet er zijn ha ha.

Na weer een fijne rit terug was het ook goed om weer thuis te komen, het was top!

Vrolijke beestengroetjes,

Petra en Sandra


Reacties

Reacties

Ton

Geweldig jullie stoere verhalen.
Je weet nu wat apenstreken zijn

vasko

Beter 10 apen in de boom dan 1 in je kamer

Corrie

Een aap op je bed! Dan ben je mooi in de aap gelogeerd…

Froukje

Wat n geweldige beleving!!!

Johanna

Wat mooi om al de verhalen te lezen en de foto' s te zien. Wat maken jullie veel mee. ijn dat jullie dit met ons delen. Heel veel succes en ook heel veel plezier.

Harmien

Een decembermaand die nooit zijn gelijke kan krijgen voor jullie!
Bijzonder dat, na het volkomen er zijn voor de jongens, jullie nu konden ontspannen en genieten op safari!!

Bert & Judith

Wat een geweldige ervaring!! Met zoveel natuur & avontuur. Slapen in een boomhut in Malawi, met aapjes en een olifant onder je boom. En dat varen, wat een belevenissen. Dank dat we kunnen mee genieten,
Liefs v jullie.

Froukje

Wauw!!! Wát een geweldige belevenis zeg!!
Mooi om ook dit te kunnen doen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!