sandraenpetranaarmalawi.reismee.nl

Malawi deel 6

Malawi deel 6 zaterdag en zondag

Ha lieve volgers,

Op zaterdagochtend heel vroeg vertrokken de eerste jongens. Deze vijf jongens wonen of in het noorden of in het zuiden van het land. Sandra is heel vroeg opgestaan om hen uit te zwaaien. Een aantal jongens kunnen prachtig tekenen en hebben voor Sandra een foto van haar en Benjamin en Jedinja getekend. Dat was nog niet klaar op vrijdag toen wij weggingen, dus mocht ze dit zaterdagochtend in ontvangst nemen. Heel gaaf!

Ik ben in de morgen met Sam, Milou en Azarja, de andere vrijwilligers, lekker thee wezen drinken in de Town met een prima cheesecakeje on the side. Nadat we wat boodschapjes hadden gedaan gingen we weer terug met de bus. Naast de supermarkt stonden heel veel bussen. Dat zijn een soort minivans met plek voor 12 mensen. De bus vertrekt pas als hij vol is en dat is in Malawi als er 16 mensen in zitten. De bus stopt langs de ‘snelweg’ in de buurt en dan kun je het laatste stukje lopen, met de fietstaxi of met de motortaxi. Wij besloten even lekker te gaan wandelen. Nou dat hebben we geweten. Het was zo warm hier dat ik eruit zag als een ontplofte tomaat en het duurde een uur voordat ik weer helemaal bijgekomen was. Mijn voeten zaten helemaal onder het stof en dan is er niets lekkerders dan even onder een koude douche. Vast moeilijk voor te stellen in Nederland.

Inmiddels was er ook een nieuwe vrijwilliger aangekomen, Joeri. We hebben inmiddels een mooie familie hier die qua samenstelling steeds wisselt. Het was de laatste avond van Sam en ook Milou vertrekt binnenkort uit het vrijwilligershuis. En traditiegetrouw wordt er dan uit eten gegaan. We zijn bij de mexicaan geweest en hebben heerlijk gegeten.

De volgende ochtend wilden Sandra en ik wel eens een kijkje nemen bij een kerk in de buurt. Na heel even de verkeerde kerk in gelopen te zijn (gaan we ook nog wel eens kijken), vonden we de kerk waarnaar we op zoek waren: The Reformation Bible Church. We werden hartelijk ontvangen en aan het begin van de dienst mochten we opstaan en onszelf voorstellen. Ik vond het heerlijk: alle liedjes stonden op de beamer en hadden een bekende melodie, heerlijk meezingen dus. De gebeden waren prachtig. Tijdens de preek deelde ik een krijtdropje uit. Ik durfde niet te kijken of de puber die naast me zat het eigenlijk wel lustte of enorm spijt had dat hij het aangenomen had. De preek was wel iets anders dan we gewend zijn. Als alle herhalingen eruit gehaald zouden worden, was het binnen vijf minuten klaar geweest! Wat ik ook erg leuk vond, was dat heel veel mensen ook meewerkten aan de dienst: de opening, de zegen, de preek, het bidden en zingen en gitaar spelen werd door allemaal verschillende mensen gedaan.

Verder de zondag lekker wat aangerommeld in huis, wat gezellig gekletst en een potje Qwixx gespeeld. Het was veel te heet om nog iets buiten het huis te ondernemen.

Groetjes,

Sandra en Petra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!